10 mars 2011

Längtar

Påsken är ju så himla sen i år, jag börjar bli så sugen på att göra vårfint så jag håller på att bli galen. Tror att jag ska tjuvstarta lite i helgen.
Imorgon ska jag så alla fröer som jag inhandlat. Jag brukar flytta ut dem i växthuset till Valborgs, så det börjar vara dags att så nu. Jens fyller år på valborgsmässoafton och då kan jag inte ha massa plantor på inglasningen när man vill vara där och umgås och ha kalas.

Superfina inspirationsbilder finns överallt på webben.





Längtar efter penseer,  gärna  i lila/blå eller rosa färg och lila krokusar, Brukar plantera ner dem i silvriga ägg, som jag köpt på Indiska för några år sedan. Jag får se om jag planrerar i dem eller i mina nyinköpta polkakrukor på fot som jag köpte på http://www.lyckligahem.se/  En Väldigt inspirerande webbshop precis i min stil.


Jag har köpt fina lavendelfärgade tygtabletter för ca 1 månad sedan i min mosters fina butik, Sävast hem och trädgård och tänkte att jag ska duka med dem när det blir dags att göra lite vårfint:)

Har ställt fram mitt fina ägg , till höger om Buddha huvudet,
Jag vet att det är lite tidigt men jag kunde inte låta bli:)

Lägger upp fler bilder när jag är klar, så klart:)


Ha en trevlig torsdag kväll

kram Jenny

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

♥ligt tack för att just DU tagit dig tid att lämna en hälsning hos mig.
Om du har en fråga försöker jag svara på den i kommentarsfältet.
Välkommen tillbaka! ♥




Hjärtligt Tack för besöket och välkommen åter!