21 april 2013

Nytt i köket...



Denna olja var fantastiskt god! Att marinera i, direkt på grönsakerna eller att steka i. Mums!





Hej!

Härliga helgen lider mot sitt slut och jag tycker att den är alldeles för kort. Lördagen spenderades i Rosviks sporthall mellan 08:00-16:00 för att  Isabels fotbollslag flickor 03-04 annordat fotbollscupen Spring Cup här i Rosvik. Jättekul med mycket folk, glada barn och dessutom så vann våra duktiga tjejer GULD! Så fantastiskt att se hur glada de blev och jag tror minsann det kom en tår eller två:)


På kvällen grillade vi fläskfilé ute på grillen för första gången i år. Det är speciellt gott med premiär, eller hur! Goda grönsaker och beasås till det, Mmmm...





 I helgen blev det vita tulpaner... köper oftast med mig en bukett blommer till helgen. Det höjer min helgfeeling massor:)




 Massor med tjocka blad på dessa tulpaner så blommorna knappt syntes, det lossnade några när jag kapade dem och jag hade inte hjärta att kasta dem. Rullade istället bladen till små rosor och satte brevid:)




 På Rosviks Spring-Cup så hade vi lotteri. Gissa vem som vann högsta priset som var salt och pepparkvarnar från Leif Mannerström :-)



Kakeldekoren är ju på plats också som ni ser :) Ovanför spisen satte jag på alla plattor och glesde ut till varannan platta in mot bänken ända till diskhon. Supernöjd med resultatet och vill ha fler av dessa skönheter:) Kunde aldrig tro att de skulle se så äkta ut.








Nu ska jag snart skjutsa iväg Isabel på Kalas och helgen är ju faktiskt inte slut ännu så..



Vi njuter lite till!



Jenny

16 kommentarer:

  1. ja min är ju inte riktigt lika fin men gott är det nog :D

    SvaraRadera
  2. Dubbbelt-Grattis till vinsterna!
    Och superfint kakel med dekoren. Ser verkligen ut som original.

    Ha en fin söndagskväll!

    SvaraRadera
  3. Grattis till vinsten!! De passade ju perfekt i ert kök!!

    Kram

    SvaraRadera
  4. Hej Jenny!

    Tack för din hälsning hos mig så att jag kunde hitta hit! Mysig blogg du har med många fina bilder, det gillar jag:)

    Ha en fin kväll!

    Pernilla

    SvaraRadera
  5. Så snyggt! Är det verkligen bara kakeldekor? Det lurade mig:)
    Kram Susanne

    SvaraRadera
  6. Fantastisk kakeldekor! Var har du hittat den?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja , visst är den! Jag har beställt på Boubouki.de

      http://www.boubouki.de/shop.php#h=1407-1366708274964

      ... sedan valde jag DaWanda.de som leverantör...




      Radera
  7. Grillpremiär! Det är fint det! (Vi har inte grillat ännu.)
    Vad fint du har det det hemma. Ha det så bra.

    SvaraRadera
  8. Åhhh vad fint du har det hemma hos dig!!! Jättefint kakel!! Otroligt vad verklighetstroget det ser ut, superfint!! Och vilka jättefina bilder!!! Jättefin blogg!!

    Kraaaaaaam aka

    SvaraRadera
  9. En liten hälsning från hörnan till dig. Nu har jag kommit igång med bloggen igen efter en tids eftertanke.
    Må så gott kram från Maria ♥

    SvaraRadera
  10. Grattis x 2!!
    Nu är det ju snart helg igen, ha det så gott!

    kramen till dig

    SvaraRadera
  11. Hej där!
    Kul att du lämnade ett spår efter dig så jag hittade hit! Kul med en till blogg från lilla Rosvik, har ju faktiskt varit där en gång!
    Vilken fin blogg du har, kikar in igen!
    Trevlig helg till dig!

    SvaraRadera
  12. Jättefint! Gillar idén med att rulla tulpanbladen :)

    Önskar dig en fin fin fortsättning på helgen!
    Kram Marie

    SvaraRadera
  13. Hej,
    Tack för din omtanke!
    Hälsningar Monica

    SvaraRadera
  14. Underbara bilder och tack för tipset på oljan, ska jag testa! Kram

    SvaraRadera

♥ligt tack för att just DU tagit dig tid att lämna en hälsning hos mig.
Om du har en fråga försöker jag svara på den i kommentarsfältet.
Välkommen tillbaka! ♥




Hjärtligt Tack för besöket och välkommen åter!