8 april 2011

Hej alla söta Bloggisar...

Det har blivit en stor trend med prylar som har textbudskap på
I like it a lot!
Fantastiskt fin kopp med texten "En kopp solsken", Den skulle man haft igår, när det var så grått och trist väder ute. Det finns en variant till på muggen också ,på den står det "En kopp värme", det skulle inte heller vara dumt:) Du hittar dem på www.elliscorner.com Där hittar du också ljuvliga kuddar med text som Längtan, Lycka,
Drömmar eller Älskad.  -Superfina!

 
Det är också väldigt snyggt med texter på andra språk tex Engelska eller Franska. Ibland känns det som att saker "låter bättre" på Engelska. Franska är väldigt vackert i textform, på textilier och dyl som man ser lite överallt nu i denna BOOM av Fransk lantlig stil. Synd för mig att jag inte fattar vad som står men fint är det, i lagom mängd, dock. Man kan ju inte ha text på ALLT.

I Webb-butiken http://www.lyckligahem.se/ som ägs av min vännina Jane finns jättesnygga skyltar, tygkrukor och kuddar mm. med texter på. Om du är som jag och älskar inredning så får du inte missa den butiken:)
Hon säljer även underbart gott Te och Kaffe till riktigt bra pris:)



Tvålen som jag fick nyligen av min svägerska Jennie är inslagen i ett gammalt tidningspapper.

MYCKET VACKERT!

Och ganska enkelt att göra en variant på själv om du gillar att pyssla. Googla "gamla tidningsannonser"  gör ett collage av några bilder tex  i picasa3 och skriv ut . Se bara till att det är gratis att ladda hem bilderna och att man får lov, vissa sidor (speciellt utländska) tar ganska mycket betalt.

Gjorde ett collage så du kan få se hur det kan bli.
Detta är i A4 format så om du vill , så får du skriva ut detta:)


Jag har varit så frusen de senaste dagarna, kanske beror det på vädret eller nåt. I helgen tror jag det får bli en bastukväll. Det var ett tag sedan vi bastade nu. Det är ju sååå skönt, det blir alldeles för sällan vi hinner med det tyvärr.

Bilder från vår bastu och ,just utanför
foto-Andreas Wälitalo

foto-Andreas Wälitalo

Mina älskade lotuslyktor, har många, i många färger...
-Jag får aldrig för många:) De lyser så fint.



Denna bilden är tagen i vårt inglasade uterum, det var tokvarmt där inne i förrgår, När jag såg denna bild, som var ett i mängden bara som jag tog för att testa nya kameran såg jag att  jag tror jag bör ta bort alla ljus som står där inne, innan de smälter bort, speciellt de vanliga kronljusen har en tendens att bli krokiga i värmen. Måste komma ihåg, måste komma ihåg....ähh skriver ett kom ihåg i mobilen :) Har inte tid nu...

Nu är det FREDAGSMYS

Hoppas du får en trevlig helg
Kram/Jenny

1 kommentar:

  1. Vilken fin blogg du har!Lägger genast till den bland mina favoriter så jag hittar tillbaka.

    Hälsn.
    Jeanette

    SvaraRadera

♥ligt tack för att just DU tagit dig tid att lämna en hälsning hos mig.
Om du har en fråga försöker jag svara på den i kommentarsfältet.
Välkommen tillbaka! ♥




Hjärtligt Tack för besöket och välkommen åter!