30 maj 2011

Trädgårdsarbetet....

Förtsätter med ännu en stengång ner till grillplatsen ....


Den fina skylten kommer från www.lyckligahem.se




 

Jag har planterat 3 st Hostor utmed kanten. De passar bra in i min vita rabatt med sina vitkantade blad, sorten heter Patriot. En av mina favoriter:) Jag vill att de ska växa sig så stora som möjligt, någon som har tips? vad ska jag gödsla med?


 Primulor blommar för fullt i rabatterna just nu, jag tycker de är så söta:) jag är dålig på namn på dem dock. Kanske finns det någon kunnig bland er som kan hjälpa till?





 
Nu måste jag bege mig ut och fixa lite i rabatterna, de är fulla med ogräs, gräsmattan behöver klippas och runt buskar behöver trimmas. Senaste dagarnas regn har verkligen satt fart på växtligheten.

Jobb, jobb


Kram

/Jenny


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

♥ligt tack för att just DU tagit dig tid att lämna en hälsning hos mig.
Om du har en fråga försöker jag svara på den i kommentarsfältet.
Välkommen tillbaka! ♥




Hjärtligt Tack för besöket och välkommen åter!