20 februari 2012

Hej!

Ny vecka och nya utmaningar.
Tänker att jag ska ta tag i att börja träna igen. Har haft ett lååångt uppehåll. Styrketräning blandat med konditionsträning , det är min melodi det:)  2- 3 ggr /v är mitt mål, jag hoppas och vill få ihop tiden till det iaf. vi får väl se hur jag lyckas :)


Hallrenoveringen är inte påbörjad ännu, jag ska och titta på skjutdörrar efter jobbet någon dag i veckan. Jag har spanat lite på internet så jag har fått en uppfattning vad jag vill ha. Tyvärr går det inte att köpa på Ikea då  de måste vara måttanpassat men jag har hittat på annat ställe. Ska bli spännande att se priserna på det jag har valt ut. De skrev inte ut det på internet av någon anledning:).



På en bricka i hallen står två små buddhafigurer som jag köpte på Indiska.


En mysig helg är förbi, Jag Isabel hennes kompis C och hennes pappa P åkte slalom i måttsund i helgen. Fantastiskt hur snabbt de lär sig åka. Längtar till nästa gång redan. Då ska vi testa stora backen:-)

Dagen avslutades med bastu och middag med svägerska m familj och såklart melodifestivalen:) Vad tyckte ni om melodifestivalen denna vecka`?
Ranelid till final, ja vad ska man säga? Vilken skräll! Stackars Mattias som inte gick vidare.
...var inte Andreas Jonssons låt väldigt lik Suedes "beautiful ones"

Se hela programmet i gång till
Eller lyssna vad du tycker om likheten mellan Andreas låt och Suedes låt ovan.

Antagligen så är de inte för lika i alla fall, för då brukar ju låten bli diskad men jag kunde inte låta bli att sjunga "Beautiful ones" vers till refrängerna i Andreas låt.


Just nu sitter jag på jobbet, det har kommit
in så mycket fint här i butiken och det kan nog bli att handla lite idag tror jag:)





Ha en riktigt härlig måndag du med!


kram
Jenny

3 kommentarer:

  1. Jo men visst var den väääldigt lik...;) Och skräll kan man kalla det hihi, jag brukar heja på Ranelid, men kanske inte just hans musiksmak...;)

    Härlig helg ni haft!!

    Kram

    SvaraRadera
  2. Jag tillhör den onormala skara människor som inet ser melodifestivalen...inte för att den är dålig utan för att jag inte orkar följa alla deltävlingar. Tittar när det är final...kanske:)
    Träning är perfekt men tungt innan man kommer igång. Själv har jag kämpat i 6 veckor efter 1,5 års uppehåll och nu är jag på banan igen.
    Kram Annika

    SvaraRadera
  3. Är också väldigt förtjust i Budhor, fint det var med dom på brickan :)

    SvaraRadera

♥ligt tack för att just DU tagit dig tid att lämna en hälsning hos mig.
Om du har en fråga försöker jag svara på den i kommentarsfältet.
Välkommen tillbaka! ♥




Hjärtligt Tack för besöket och välkommen åter!