27 mars 2012

I valet och kvalet...



Håller på att fundera på hur jag ska ha här i köket nu i vår... Kan inte riktigt bestämma mig. Jag är så sugen på färg så här på våren och brukar bli lite extra glad av det men samtidigt så är jag så nöjd nu med lugna och sköna färger runt om mig. I helgen ska det i alla fall piffas till lite när jag är ledig , några vackra körsbärskvistar eller tulpaner på bordet brukar göra susen. Dessutom längtar jag till att få laga lite god mat, det blir mest sånt som går riktigt snabbt på veckorna.

Hur piffas det på våren hemma hos er, bloggisar?.





God Morgon vänner!




Mår ni bra?



 Det är så viktigt att fylla livet med positivitet och sånt som gör att man får rätt känsla i hela kroppen. Låter kanske självklart men det är så viktigt att tänka på!. Att njuta av kärleken och familjen och vännerna och riktig god mat och allt det andra som är underbart i livet! De ,för mig så viktiga små vardagsdetaljerna som doften av nybryggt kaffe, morgonmosiga barn som vill ha kramkalas innan de beger sig till skolan, vackra vårblommor på bordet och bra musik. Allt tillsammans gör ju att man mår så fantastiskt bra:) Att ljuset sakta men säkert återvänder till oss nu hjälper också till, det är så härligt med en riktigt lång promenad i solskenet.




Nu ska jag ta och fånga min dag här och snart ta och bege mig till jobbet:)




Stora kramen

/Jenny



2 kommentarer:

  1. kanske är det pasteller du ska satsa på.. då får du färg men ändå i en lugn skala! själv har jag piffat med rätt mycket turkost, limegrönt och lite rosa.

    SvaraRadera

♥ligt tack för att just DU tagit dig tid att lämna en hälsning hos mig.
Om du har en fråga försöker jag svara på den i kommentarsfältet.
Välkommen tillbaka! ♥




Hjärtligt Tack för besöket och välkommen åter!