14 november 2012

Önskelista 2012...

 
 
Julafton om 6 veckor och vi har inte handlat ens hälften av julklappana ännu. Ska man stressa upp sig eller? Kanske man skulle ta och köpa alla på nätet istället för att stressa runt på stan???
 
 
 
 
Saker att önska sig...eller ge bort...
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
notebook med harlekinmönster
 
 
 
 



 
och massa annat snyggt till hemmakontoret
från Tine K

 
 




Tapeter... sååå snygga!
 Efter många år av avskalat och vitmålat har nu tapeterna börjat komma tillbaka igen, I like:) Den här tapeten önskar sig Isabel till en vägg i hennes rum, kan nog bli riktigt fint:)
 
 
 
 
 
 
 
Fint från HM home...
 

Det här ljuset har jag tänkt köpa läääänge men
 det blir visst aldrig av...
 
 
 
 
 
 
 
Snygga detaljer...
 
 
 

 
 
 "Wooden hand" ...från HAY
Dekoration för hemmet. Forma handen hur du vill och placera den på byrån, I hallen eller på soffbordet. Gjord i massivt trä. Finns i tre olika storlekar. Snyggt i ett stileben
 
 

 
 
 
 
Badrumsmatta Luka, Broste Copenhagen
Harlekinmönstret syns lite överallt just nu, snyggt!


 
 
 
 

Det luktar säkert underbart när man tänder ljus i den söta lyktan som är gjord av kanelbark.
 
 
 
 
 
 
Att till exempel ställa på fönsterbrädan, på en hylla eller på en fin bricka .
 
 
 
 
 
Mina absoluta favoriter!!!

 Vill ha, vill ha, vill ha... och helst en av varje hi,hi:)
Den maroccanska keramiken är ju heeelt underbar!
 
 
 
De här vackra fatet och skålen tex.
 
Lovely!
 
 
 
 
 
Mera maroccansk kärlek hos El Ramla Hamra , de säljer även de vackra klinkerplattorna:) I Like!!!
 
 
Renskinn, Åhlens
 
 
 
Bestick från Indiska
 
 
 
 
 
 
Något annat som i alla fall jag önskar mig är snygga Prints..
 
t.ex de här...
 
 
 
 
Sååå snygga att rama in...
(ramarna kommer för övrigt från Åhlens)
 
 
 
 
 
 
 
Perfekt att ge bort till Mannen....
 


 
 
 
Den fordonsintresserade...

 
 
 
Eller en liten drömmande gottegris:)

Alla prints hittade jag HÄR
 
 
 
 
 
Leilas Generalstore finns massor av fina saker.
Jag skulle gärna vara ägare till en signerad bok;)
Eller en muddlerpinne i trä


 
 
 Har ju länge velat ha en sån
men det blir bara inte att gå och köpa en...varför är det så ibland?
 
 
 
Superfin tunna i Zink! Hittade jag i min väns butik Lyckliga Hem
 Perfekt för ved, stoppa granen i, tidningar, julklappar, stor blomma mm - I Like!
 
 
Jag hade ju tänkt att jag skulle ha julgranen i zinktunnan så då går det ju inte att vänta på tomten ju;)
 
 
 
 
 
 

 

 
 
 
Detsamma gäller de här fina korten, helt underbara! -eller hur! 
 
Redan beställda:) Hittade dem Här
 
 
 
 
 
 Jag kan ju bara konstatera att det finns väldigt mycket som jag skulle vilja ha och är ju väl medveten om att man inte kan få allt
Har jag tur så kanske jag får 1 Julklapp i alla fall:)
 
 
 
Önska kan man ju alltid;)
 
 
 
 
 
 
Hur går det med era julklappsinköp?
 
Har ni något bra julklappstips så får ni jättegärna skriva i kommentarsfältet:)
 
 
Kramelikram!
 
 

8 kommentarer:

  1. Såå snygga prylar att önska sig! :)

    Kram Jenny

    SvaraRadera
  2. Vi får hoppas att tomten nu läser detta!!!

    Kram Jane

    SvaraRadera
  3. Vad kul att hitta hit, tack för både hälsning och beställning:)
    Mycket inspiration du bjuder! Jag länkar till din blogg från min högerspalt!

    Ha en fin helg!
    Milla

    SvaraRadera
  4. Nu när jag kikar vidare här inne så ser jag ju att jag varit här förrut:) Fru Engberg tänkte jag, inte Rosvikslyckan... kul!

    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, jag var lite i valet och kvalet när jag valde namn på instagram, hihi :) kul att du hittade hit i alla fall och jag längtar så tills jag får mina nya fina julkort som jag beställde av dig, så fantastiskt fina:) kram

      Radera

♥ligt tack för att just DU tagit dig tid att lämna en hälsning hos mig.
Om du har en fråga försöker jag svara på den i kommentarsfältet.
Välkommen tillbaka! ♥




Hjärtligt Tack för besöket och välkommen åter!