13 februari 2013

Inspiration från Ikea...


Hej!

Har suttit och läst Ikea livet hemma bloggen

Här är några av mina favoriter...





Precis som ett gammalt apotekarskåp är detta.. och Heeelt underbart. ~Must have, känner jag direkt:)





Hall-inspiration...

Snyggt att hänga upp den runda spegeln med ett långt svart , synligt band, eller varför inte i ett gammalt läderbälte. Syns lite här och var i inredningsmagasin men då betydligt dyrare varianter.





En stege behöver inte heller bli dyr, detta är en gavel till hyllsystemet IVAR ... bara att måla i valfri kulör och ställa mot väggen.






Supersnygga lådor, perfekta att förvara smågrejer i, i hallen, tonårsrummet eller i garderoben till exempel.





Mulig klädbetjänt finns nu även i svart, snyggt!





DIY kalender

Nytt år med nya tag och en ren kalender redo att fylla med nya spännande aktiviteter. Eller kanske tvärtom - försöka hålla den öppen och planera in så lite som möjligt. 








Svart/vitt och naturmaterial i perfekt harmoni





DIY porslin

Måla eget mönster på dina koppar med pennor anpassade för ändamålet... , låt torka, och bränn i vanlig ugn i 160°C i 30 min. Ikea livet hemma har såå mycket fina tips men jag skulle då inte klara att måla så där fint...




































Underbart! Detta är VÅR för mig...



Fint blått porslin... luftballonger och vackra blommrankor om vart annat:)





Den klassiska moraklockan i modernare tappning, why not?:)





Jag blir så vansinnigt sugen på att åka dit när jag ser dessa bilder! 

Hur är det för er? Varit nyligen på Ikea?






Ha en fin kväll allihopa!

kram

/ Jenny




1 kommentar:

  1. Massa härlig inspiration, det gillar jag! :)

    Kram

    SvaraRadera

♥ligt tack för att just DU tagit dig tid att lämna en hälsning hos mig.
Om du har en fråga försöker jag svara på den i kommentarsfältet.
Välkommen tillbaka! ♥




Hjärtligt Tack för besöket och välkommen åter!