14 mars 2011

Helgmys

Vi var på skoterutflykt med Jens syster och hennes man i Lördags.
Det var så härligt väder!  
vi grillade massor med korv, fikade och hade det jättemysigt.

Albin och Isabels kusiner Alex och Nellie var ju så klart med också.
När jag laddade upp bilderna så lade märke till att alla barnen har Gneis kläder, de är verkligen fina:) Tjejerna har overaller och killarna har jackor och täckbyxor.



Albin tyckte att det var superkul att åka skoterpulka.











Sommarens blommor

Efter en låååång sovmorgon och frukost på Söndagen, sådde jag och Isabel lite frön. Hade ju tänkt börja med det för några dagar sedan men det har inte blivit av förrän nu.


Vi sådde: Paradisblomster, Fjäderstjärnvinda, vit Petunia, Lobelia(jag blandar olika färger), Blomstertobak(avalon lime/purple bicolourF1) och Klockrankans frön har jag lagt i ljummet vatten.


Paradisblomster - 'Rose Queen' (Cleome hassleriana)




fjäderstjärnvinda



Garden of vita petunior
vit petunia


62228-köpa-fröpåsar-på-internet




lobelia


Klockranka - 'Violett' (Cobaea scandens)





Nu är det bara att vänta och se om det kommer upp något:)



Jag ska så ganska många sorter till men ska nog vänta några veckor till med dem, så de inte blir så rangliga.



Kram/Jenny


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

♥ligt tack för att just DU tagit dig tid att lämna en hälsning hos mig.
Om du har en fråga försöker jag svara på den i kommentarsfältet.
Välkommen tillbaka! ♥




Hjärtligt Tack för besöket och välkommen åter!