15 mars 2011

Snart vår




I går blev det visst officiellt VÅR nere i södra Sverige. Annat är det ju här uppe i Piteå. Vi får nog vänta ca i månad till. Det hindrar ju förstås inte mig från att börja spana på snygga saker att förnya hem och trädgård med.

Jag tycker att det är väldigt fint att få in lite färg i inredningen mot sommaren. Att köpa lite nya kuddar, dukar och gardiner räcker långt för att göra vår/sommarfint hemma. Eventuellt också en ny dörrmatta. Varför inte ha en dörrmatta utanför växthuset i sommar?
Jag hittade den här fina på HM.


Löpare med infälld spets


Somrigt romantiska kuddfodral. Om man blandar romantiska mönster med lite tuffare och enklare stil  får man en bättre balans tycker jag. Det kan lätt bli för gulligt annars.


köpte denna duk förra året och den är jättesnygg året om.
Passar väldigt bra till vitt, betonggrått och silver.
 
Superfin förvaring till t.ex te påsar, skorpor, bröd, bestick eller varför inte ställa en kruka med blommor i en av dem.
Matchande kökshandduk, eller varför inte en bordstablett.
Bara fantasin sätter gränserna:)


Det finns även bordstabletter i detta mönster men då får man inte med den fina etiketten som sitter på kökshandduken.






Ständigt på jakt efter fina saker

Snygg förvaring i växthuset.   - vill ha:)
Drömmer om att de är fulla med fina lavendelplantor, rosor eller kanske pelargonsticklingar.






Vattenkanna som jag beställt från Bloominghome.se 



Svart fårskinn
Supersköna fårskinn, anpassade att ligga på stolar.
Till exempel på mina stolar på inglasningen som har så hård sits.
Jag beställde 1st för att testa men vill nog ha 3 till, det skulle bli sååååå fint:)
De var slut i lager men de lovade att ta hem fler.
Också dem från Bloominghome.se 





FÅGELBURAR

Fint i trädgården, man kan ställa in sin favorit
blomma eller ha den som lykta.
Jag gillar de som är ganska stora och kraftiga. I min trädgård vill jag gärna  ha rostiga och rustika saker som ser ut att ha varit med ett tag. T.ex dessa burar från hjortgården i gammelstad.(www.gardsromantik.se



Stor fågelbur med lejontassar.
me like:)




Fint med fågeln som sitter på toppen.





Formen av en glasklocka. fint!




Jag gillar fågelburen på denna bild,
däremot är inte madonnor riktigt min stil , jag tycker de är fina hos andra:)  oj vad diplomatiskt det där lät, ha ha ha



Hoppas ni alla får en trevlig tisdagkväll
Kram/Jenny












Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

♥ligt tack för att just DU tagit dig tid att lämna en hälsning hos mig.
Om du har en fråga försöker jag svara på den i kommentarsfältet.
Välkommen tillbaka! ♥




Hjärtligt Tack för besöket och välkommen åter!