23 augusti 2011

Första skoldagen!


 
Igår hade barnen sin första skoldag. Albin har börjat 3:an och Isabel har börjat 2:an.
Nervösa och fulla av förväntan var de.. som vanligt på Rosviks skola så samlades alla Lärare på trappan till Stenskolan för en kort presentation. Ingen mikrofon i år heller, de hörde knappt vad som sades men...till slut fick iaf barnen följa med sin lärare till klassrummet. Vilken skillnad det var i klassen om man jämför med förra året i Isabels klass, då sprang de runt runt och visste ju inte riktigt vad som skulle hända. 1 år är lång tid när man är liten. Alla barn gick direkt och satte sig på sin plats och räckte upp händerna, för att de ville ju så gärna berätta något de varit med om på sitt härliga sommarlov.

Jag stannade och lyssnade en stund på allt de hade att berätta men sedan smög jag iväg...
När man har 2 barn i skolan så vill man ju ge dem båda samma uppmärksamhet, jag har tur att de har klassrummen brevid varandra:)

När Isabel kom hem från skolan hade hon med sig 3 st små kuvert med fasttejpade blommor i. Sötast var definitivt denna. Hon hade ju gjort den till mig:) Hon berättade att en blomma som hon trodde hette maskros (fast den var mindre)faktiskt hette Fibbla. De hade lekt att de var som Carl Von Linné i skolan, ritat av växter de hittat , skrivit namn och tejpat fast växten.



Man lär sig något nytt varje dag:)



Massor med kramar

Jenny

1 kommentar:

  1. Första skoldagen efter sommarlovet är verkligen speciell. Själv har jag en förväntansfull kille som började 1:a "världsvan" tjej som började 3:a.

    Trevlig dag

    //Jeanette

    SvaraRadera

♥ligt tack för att just DU tagit dig tid att lämna en hälsning hos mig.
Om du har en fråga försöker jag svara på den i kommentarsfältet.
Välkommen tillbaka! ♥




Hjärtligt Tack för besöket och välkommen åter!