27 september 2011

Ute, fast inne... underbara inglasade uterum!


Ta in naturen...



Hej Tisdag!

 Jag har pysslat lite med inspiration av Tina som har bloggen The Shed. Kan verkligen rekommendera er att titta på hennes blogg. Min takkrona blev inte alls lika fin som hennes som har underbart vackra hortensia blommor i men jag tror att min kanske inte är riktigt klar ännu. Funderar på att sätta lite ljung eller nåt sånt... vit tror jag, fast jag älskar ju rosa. hmmm.. Helst skulle jag vilja ha vita snöbär men de är så dyra så det blir inga sådana, nej nej nej.

På något vis så gillar jag den som den är också, i sin enkelhet med sina bruna kvistar och glänsande prismor. Kontrasten gör att det blir vackert.

Silvertråden syns jättemycket på bilden men inte lika mycket i verkligheten:)
Måste ta fler bilder när det är ljust, det var skitsvårt att fota i mörkret.


Mossbollar är jättekul och väldigt enkelt att göra. Varje år fyller jag på med mossa runt om så de blir snygga igen. Skall göra några fler mossgjejer också men det fick bli en annan dag. En promenad i skogen, massor med ståltråd, inspiration, ett glatt humör och en kompis är bra saker att ha när du ska sätta igång att tillverka.

Tack för en trevlig eftermiddag Jane:)
För mer inspiration om vad du kan göra med saker du hittar i skogen titta in på





Bambun har vuxit till sig i sommar, lite iaf. Hur får man denna växt att överleva tro.
Någon som vet??? snälla skriv det i kommentarerna i så fall.



Min kära buddha har fått flytta in , vill ju inte att den ska frysa sönder. Upptäckte att hörnan den fick här i uterummet nästan blev exakt som det såg ut när den stod ute men nu kan jag ju njuta av den någon månad till, sen skall den upp till sovrummet. Den eller , jag trivs väldigt bra med att ha den där.
Blir lugn av det.



Ha det bäst!

Kram

Jenny


3 kommentarer:

  1. Åh ..önskar att jag själv hade haft ett uterum....vackert det blev när du plockat in växterna. Själv gjorde jag ett tappert försök att göra det sista "höstfixet" på balkongen innan frosten kommer.

    Inspirernde blogg du har och plockai min Budha i sovrummet också och se om jag sover bättre efter det ;)
    Hoppas solen skiner hos dig också idag.

    Kram från Göteborg och mig / Pernilla

    SvaraRadera
  2. Oj så fin!!!!

    Det är så kul att man kan hämta hem så mycket inspiration av varandra.
    Många av er bloggare är sååå duktiga!

    Tyvärr kan jag inte hjälpa dig med skötselråd av bambun.....

    Ha en fin dag,
    Kram Anneli.

    SvaraRadera
  3. Vilket härligt inspirerande inlägg, det är så det kliar i fingrarna att få sätta igång med något pyssel. Takkronan du har gjort är helt fantastisk! Jag har kikat runt lite och du har ett jättefint hem.

    Tack för att du tittade in till mig=) Ha en fin torsdag!
    Kram,
    Regina

    SvaraRadera

♥ligt tack för att just DU tagit dig tid att lämna en hälsning hos mig.
Om du har en fråga försöker jag svara på den i kommentarsfältet.
Välkommen tillbaka! ♥




Hjärtligt Tack för besöket och välkommen åter!