30 september 2011

Dukar och piffar för helgmys:)

Hej Bloggisar!

Jag håller på att göra om lite i uterummet igen, jag städade och gjorde så fint tidigare i veckan men nu kände jag att jag ville göra lite extra mysigt till på lördag . Vi ska äta middag och ha riktigt helgmys med Jens systers familj.


Tycker att det är så vackert med kronärtskockor, billigt (14,90:-) och snyggt att dekorera med. Har även dekorerat med rödlök, färgen matchar klockrent till ljung i de rosa nyanserna.




Har börjat ställa ut och flytta runt lite, gör alltid det innan jag känner att jag är riktigt nöjd.
Funderar också på att hänga upp gardiner( vita i sammet), är bara rädd att man förlorar utekänslan då. Som ni ser så har vi ju ganska nära till grannarna! så man skulle ju få lite insynsskydd. I och för sig så är det bara en kortgavel utan fönster på nedre våningen men ändå. By the way, jag är grymt nöjd med deras förgval på huset när de målade om i somras, kunde inte blivit bättre"fniss".


Duken har en härligt grön färg som matchar perfekt mot allt annat grönt i rummet, mossbollarna och kronärtskockorna  tex. Jag ska fylla ittala skålen med mossa och göra en liten dekoration mitt på bordet, kanske det blir någon fin gren också samt gnistrande små prismor eller kottar , vi får se:)

Handgjorda silverdrakar från Bali. Finns att köpa i gårdsbutiken Lyckliga hem
Fick hem dem i går kväll:) såååå lycklig!




några bilder till...




Urnorna som står till vänster om cyklamenblomman är
2 stycken bordseldar som man fyller med bränsle och tänder.
Ger riktigt skön värme.


Spegel, spegel på väggen där...





Har förresten bytt lykta i den egentillverkade takkronan och hängt en lång prisma under den.


Nu skall jag fortsätta städa, pyssla och njuta av att vara ledig:)

Trevlig Helg!


Jenny

7 kommentarer:

  1. Gud så fint ni har det. Jag blir lika hänförd varje gång jag kommer hem till er! Jag bara tittar runt och vet inte vad jag ska gilla mest- allt är ju så fint.
    by the way, tack för att vi fick vara med på er stora dag. Ni var båda sååå vackra och vilken fest ni bjöd på. Tyvärr glömde jag skriva i gästboken och Ted, ja han räknade jag inte ens med. Så I,m sorry! Men vi önskar er all lycka i ert fortsatta gemensamma liv. Ett gammalt hederligt råd vi fick av min svärfar när vi gifte oss, som kanske låter mossigt men som faktiskt håller vill jag ge till er: SOMNA ALDRIG OSAMS! Då vet man att oavsett vad som sagts, så vaknar man upp som käranden igen <3

    Kram /Maggan

    SvaraRadera
  2. Hej!
    vilket härligt uterum ni har!!Du har verkligen fått till det när du piffat det.
    Ha en bra fredagkväll.
    Kram Anna

    SvaraRadera
  3. Hallå! Så roligt att hitta en Piteblogg! Bor i Jävre så det är inte såå långt ifrån...mysig blogg har du i alla fall=)
    Kramar/Nettan

    SvaraRadera
  4. Hej Jenny!
    Så fint du har gjort det i uterummet, det har gnagt lite i mig över att jag borde gjort ett inlägg om takkronan. Men du har ju lyckats göra en superfin egen variant, FIN! Sätter man väl igång så går det som en dans, eller hur?!
    Bra att grannens 'grå' matchade, du är rolig du!

    KRAM på dig

    SvaraRadera
  5. Vilket fint och mysigt uterum ni har! Så mycket vackert att titta på.
    Din takkrona är jättefin. Jag har också en hemmagjord.

    Hoppas ni får en trevlig lördagkväll!
    Agneta

    SvaraRadera
  6. Hej jag heter Joanna och är 23 år och när jag var 14 år fick jag diagnosen Aspergers syndrom och nu bloggar jag öppenhjärtat om mitt liv med diagnosen för att folk ska få mer inblick och förståelse för hur det är att leva med ett dolt funkionshinder har även massa roliga tävlingar på gångså besök gärna min blogg:)
    Kram:)

    SvaraRadera
  7. Oj så snyggt! Grattis till bröllopet! Kram

    SvaraRadera

♥ligt tack för att just DU tagit dig tid att lämna en hälsning hos mig.
Om du har en fråga försöker jag svara på den i kommentarsfältet.
Välkommen tillbaka! ♥




Hjärtligt Tack för besöket och välkommen åter!