4 oktober 2011

Årets starkvinsglögg från Blossa

Med smak av kaffe


 

Nu är det ca 2 månader kvar till advent och jag börjar redan bli sugen på glögg. Kanske var det de fina bilderna på Systembolagets hemsida som var boven?

Rykande varm och gärna med hackad mandel ska jag
njuta av
Blossas starkvinsglögg 2011

 Hoppas verkligen att jag hinner få tag i den innan den tar slut, den börjar säljas nu i oktober. Gillar man inte glögg kan man nästan köpa den för den vackra flaskans skull. 4 flaskor med 1 ljus i varje = snygg adventsljusstake!

Varje år i slutet på Januari brukar vi träffas några vänner och fira ut julen och speciellt då glöggdrickandet för året med att ha "glöggprovning"/"glöggtömning" ,väldigt trevligt:)

Nu är det ju väldigt länge till dess så jag kan ge er
 ett litet tips inför årets mysiga glöggkvällar som säkert inte är så väldigt många veckor bort. - drick romglögg med is istället för att värma den - smaskens:)



/J

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

♥ligt tack för att just DU tagit dig tid att lämna en hälsning hos mig.
Om du har en fråga försöker jag svara på den i kommentarsfältet.
Välkommen tillbaka! ♥




Hjärtligt Tack för besöket och välkommen åter!