18 oktober 2011

Höst


Kärleksört

Årets sista rosenknopp månne? ser ni hur den verkligen vill slå ut...


Hej igen goa vänner:)
Jag har varit ute en stund på förmiddagen och krattat löv och njutit av en kopp kaffe utomhus denna härliga höstdag:)Inga löv finns kvar på träden nu!!!Tur att jag passade på för nu är vädret inte lika kul direkt. Mera regn , tyvärr. Lite lek med kameran hann jag i alla fall med:). Jag är ju verkligen ingen fotograf men viljan finns och jag har funderat på att ta det ett steg längre och ta och lära mig på riktigt... det skulle ju då också innebära att jag måste köpa en systemkamera:) Det har jag velat ha länge men det har inte blivit av .

 


(Bilderna ovan har jag tagit med min Casio Exilim i vanligt autoläge men man får trixa en hel del för att få bakgrunden oskarp. Ingen redigering idag:) Det finns även en funktion "närbild", den har jag använt i dessa bilder...




Vad tycker ni kära bloggisar, vad ska man ha för kamera?


2 kommentarer:

  1. Åh jag trodde bergis att du tagit bilderna med en systemkamera! Vad fina de var!! Jag är ute efter en systemkamera också just för att kunna "leka" lite mer med bilderna...får se om tomten är snäll;) Vet ej vilken jag vill ha men en Nikon eller Canon av något slag...
    Kram/Nettan

    SvaraRadera
  2. Ja köp en systemkamera om du känner att du är intresserad av foto. Det är jättekul när man börjar lära sig lite om hur man ställer in kameran. Köp Nikon för dom är bäst ingen protest.. haha..

    SvaraRadera

♥ligt tack för att just DU tagit dig tid att lämna en hälsning hos mig.
Om du har en fråga försöker jag svara på den i kommentarsfältet.
Välkommen tillbaka! ♥




Hjärtligt Tack för besöket och välkommen åter!