19 oktober 2011

Klänningar...

Jag älskar verkligen klänningar och fina tunikor. Romantiska detaljer av spets eller någon speciell detalj ger plus i kanten när jag väljer, det får inte vara FÖR gulligt det är jätteviktigt. Mina favoritmärken är t.ex. de märkena de har i butiken JOY (Rose Bud mfl, men helst inte så väldigt mönstrat) , Chill Norway, Kappahl vintage stories, Vila, Object mm. Ni fattar stilen kanske? Odd Molly är en stor favorit men jag har inte unnat mig att köpa, någon gång kanske det blir....


Klicka här för att se Odd Mollys modevisning


 

Så otroligt fina kläder!!!


 Min favorit är denna, både klänning och kofta är ju helt underbara! kolla på filmen för att se koftans baksida.
Skymtar också någon kappa mot slutet, ser inte så dum ut den heller.
Tid: 04.58 en variant av klänningen nedan, ser lite kortare ut(tunika?)
ca 05.45, klänningen nedan + koftan


Bild och klipp från Oddmolly


Bara börja spara pengar då, eller leva på vatten och bröd:)
Njjaae...
Skämt åt sido, jag kan väl säga så här, jag skulle sååå gärna vilja ha. Älskar ju deras kläder, men vet ju innerst inne att jag brukar prioritera annat när det väl kommer till kritan. Speciellt på våren med allt man vill köpa till barnen, kanske resa någonstans och inte att förglömma allt jag önskar köpa till trädgården inför sommaren. Nästa sommar ska jag på loppis ,så är det bara. Jag har tänkt hela sommaren att det skulle vara kul att åka iväg men det har inte blivit.

Nu ska vi inte tänka så mycket på vad vi skall köpa/investera i till våren. Det är ju JUL snart, tiden springer iväg. 1 advent är ju redan i november iår så det är verkligen inte länge kvar.


Jul-loppis sista lördagen i november här i Rosvik, då ska jag  ialla fall på loppis men inte för att köpa(man vet aldrig) utan för att sälja. Kanske dyker det upp en liten BLOPPIS här på rosvikslyckan innan dess också:)Håller på med stor utrensning i alla skåpar här hemma. Så skönt så jag nästan smäller av!


Grundaren till Klädmärket Odd Molly , Per Holknekt berättar om sin livsresa -från hemlös alkoholist till modedesigner. I dag 16:30 Kulturens Hus Luleå, lilla salen
Hade gärna gått och sett detta men har tyvärr inte möjlighet då maken är på kurs.

Ha det Bäst!


4 kommentarer:

  1. Hallå! Men alltså så snygg klänning!! Jag måste nog också leva på vatten och bröd ett tag;) Så spännande med bloppis! Det är skönt att rensa med jämna mellanrum...synd det hinner bli för länge mellan varven...
    Kram min vän/Nettan

    SvaraRadera
  2. Hej!
    Tack för din fina kommentar inne hos mig! Gillar din blogg också, hit kommer jag igen! Har inte heller lyckats unna mig nåt odd molly plagg än men snart....
    Kram Helena

    SvaraRadera
  3. Jag har ju turen att ha en OM outlet nära mig. Där brukar jag passa på att fynda..
    Tycker att kvaliteten på kläderna blivit lite sämre, sen är ju priset en avgörande faktor för antal köp.
    Men det finns mycket snyggt!

    kram

    SvaraRadera
  4. Hej
    De har mycket fint:)
    Tusen tack för dina ord och kul att du hittade till mig....
    kram
    sandra

    SvaraRadera

♥ligt tack för att just DU tagit dig tid att lämna en hälsning hos mig.
Om du har en fråga försöker jag svara på den i kommentarsfältet.
Välkommen tillbaka! ♥




Hjärtligt Tack för besöket och välkommen åter!