14 oktober 2011

Kontraster...

Jag gillar att inreda med kontraster. Hårt och mjukt, svart och vitt eller till exempel några vackra runda släta stenar ett fyrkantigt betongfat.


Fredagsmys!

Äntligen, denna fredag är verkligen efterlängtad. Ikväll kommer goda vänner på besök och det ska bli riktigt mysigt med ostbricka och alla dess tillbehör. Ett tips jag vill ge er alla är att servera goda marmelader till brieosten, gärna lite lyxigare sorter eller hemmagjorda. Kan verkligen rekommendera rabarbermarmelad, den var så god att vi åt upp alltihopa sist vi åt ostbricka. Bästaste mamsen hade gjort den till mig så jag har inte receptet. Kan fixa det om någon vill ha , hon kommer hit i helgen:)En annan väldigt god marmelad till brie är Hallon choklad limoncelli från Nordisk Deli. Den blir det i kväll!

Kontraster även i det jag gillar att äta alltså...brie eller andra starkare och smakrikare ostar med en klick marmerlad, kan det bli bättre.

Kärleksörten blommar ju så fantastiskt fint just nu, jag skyndade mig att plocka in lite. - 5grader idag ,brrrr.

Placerade den på en zinkbricka tillsammans med en zinkkopp full av söta hjärtan på tråd


Cozy
Längtar tills det blir mörkt ute och jag får tända alla ljus och krypa upp i soffan:)

Idol missas ju inte förstås i den här familjen:)


Ha en härlig Fredagkväll Bloggisar!



3 kommentarer:

  1. I LIKE!
    Ha en mysig fredagskväll... KRAM!

    SvaraRadera
  2. Jag håller med dig, en god marmelad är pricken över i:et till ostbrickan.
    Kvittenmarmelad är också supergott!
    Hopps ni får en mysig kväll.
    Kram Jennie

    SvaraRadera
  3. Tack så jättemycket för din kommentar...jag kan säga att den värmde länge=) Just den dagen då man behövde det som bäst oxå..förkyld och eländig;) Så gott det lät med kontrastsmakerna...måste prova! Kram från Anette

    SvaraRadera

♥ligt tack för att just DU tagit dig tid att lämna en hälsning hos mig.
Om du har en fråga försöker jag svara på den i kommentarsfältet.
Välkommen tillbaka! ♥




Hjärtligt Tack för besöket och välkommen åter!