11 april 2012

"Kollektion blå"


Nu har bilderna på Ikeas nya tillfälliga kollektion "Kollektion blå"
äntligen släppts!


Kuddar i sköna former samsas med mattor, överkast, gardiner, saronger och en hängmatta för slappa stunder. Och saker som glimmar! WOW, vad fint, eller hur! Känns inte riktigt som Ikea tycker jag.


Kollektionen innehåller många mönstrade textilier som är vävda i södra Indien. Mönstret på sittkudden BLÅSKLÖVER fick ett fint broderat mönster, inspirerat av den livliga trafiken i Indiens stora städer. Brickbordet BURGSVIK har en hamrad mässingsbricka och trasmattan BJERREDE i återvunnet
spill har fått en stämpel på hindi för att markera dess ursprung.



Den nya kollektionen togs fram direkt på fabriksgolven i Indien och kommer till varuhusen i juni. Superfint allting tycker jag, mina favoriter får nog bli den stora sittkudden och mattan:)

 De hängande pappersdekorationerna BESLUTANDE är inspirerade både av svensk kräftskiva och det glimrande Indien.

(Foto: Patric Johansson, Stylist: Anna Dolata
Med tillstånd av
ikea.se/livethemma )


Ha en fin Onsdagkväll!

kram
Jenny

1 kommentar:

  1. Läcker kollektion! Favoriter den småmönstrade mattan första bilden och långa girlangen sista bilden. Passar perfekt till min Jade Jagger hängmatta från Indiskan:) Där jag ska hänga många gånger i sommar...har jag bestämt;)

    Ha det gott! Kram Jane

    SvaraRadera

♥ligt tack för att just DU tagit dig tid att lämna en hälsning hos mig.
Om du har en fråga försöker jag svara på den i kommentarsfältet.
Välkommen tillbaka! ♥




Hjärtligt Tack för besöket och välkommen åter!