8 november 2012

Maktlös...

 
 
Hej!
 
 
 
 
 
Vår lilla Albin är sövd och opereras i detta nu, en skoliosoperation som kommer ta mellan 5 och 10 timmar...
 
 
 
 Ni som följer mig på Instagram har nog redan sett dessa bilder men jag visar dem ändå....
 
 
Detta är utsikten från vårt rum på patienthotellet Björken som ligger precis mittemot Sjukhuset.
 
En lång väntan väntar oss och jag kan erkänna att jag faktiskt aldrig varit så rädd i hela mitt liv, det gör ont i hela kroppen när jag tänker på allt som INTE får hända!!! På grund av att Albin har en tumör i nacken och cancer i ryggmärgen så är operationen extra riskfylld och det kan hända i princip vad som helst när de börjar sträcka i ryggraden.
 
 
 
 
 
Igår...
 

 
Många tårar blev det igår när det var provtagningar av olika slag... värst var det såklart med blodproverna som skulle tas, stackars liten.... inte så konstigt efter alla stick han fick i våras när vi låg inne.
 
 
Ekg...

och lungfunktionstest
 
 
 
 
De tog även ultraljud på hjärtat eftersom att en av läkarna hörde blåsljud. Det säkra före det osäkra gillas och allt såg bra ut:)puh..
 

 
 
ca 09:00 i morse var det dags...
 





Vad ska man hitta på när man måste vänta så länge?
Gråta en skvätt(läs:en mindre sjö), Prata med familj och vänner, kramas, dricka typ 10 koppar kaffe, bita på naglarna,
 
titta på omgivningarna...och promenera fram och tillbaka till sjukhuset för att de kanske ringer snart...


 
 
 
Kolla på de fina mitträckena med "bergstoppar" på...

 
Eller vara ute i kortärmat som Jens, strålande vackert väder och sol idag i alla fall!
 
 
 

 vi hoppas att...
 
Eller hur!
 
 

 
 
kram

 

5 kommentarer:

  1. Åh vad jag blir berörd när jag läser om era våndor och allt ni får genomlida! Det går inte att föreställa sig riktigt hur det är när man inte själv upplevt ungefär samma sak men mitt mammahjärta värker!
    Det är som jag sagt förr tur att ni har varandra- att krama om, gråta ut hos, stötta upp, finnas där och förstå!
    Kram fina <3

    SvaraRadera
  2. Fy vad jobbigt för er alla. Skönt att allt gick bra. Själva väntar vi också tid för op för våran dotter. Inte lika stor och komplicerad som eran, men ändå den yngsta i Norrland som ska genomgå den. Man vill ju inte att de små älsklingarna ska ha det jobbigt, men man får trösta sig med att det blir ännu bättre efteråt.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

      Radera
    2. Hoppas operationen kommer gå bra för er också, det är ju en väldigt stor operation hur som helst. Albins rygg har blivit betydligt rakare och han slipper nu den hårda varma korsettten vilket är en vinst i sig. kram

      Radera

♥ligt tack för att just DU tagit dig tid att lämna en hälsning hos mig.
Om du har en fråga försöker jag svara på den i kommentarsfältet.
Välkommen tillbaka! ♥




Hjärtligt Tack för besöket och välkommen åter!