5 november 2011

Alla helgons dag



Det här fina kortet som jag har försökt att fota(gick inte så jättebra) fick jag av min söta svägerska Jennie när jag fyllde år. Ska ramas in så fort jag hittat en passande ram och hängas upp.
Barnen spelar Tv spel och Jens håller på att gräva upp en kabel i trädgården, ett elfel måste fixas . Vilken tur att han kan sånt för det kan inte jag :) Själv håller jag på att röja upp i röran här hemma, toalettstädning och en massa tvätt som måste tas hand om. Ja , en helt vanlig Lördag egentligen men senare är vi bjudna på middag hos Jennie och Fredrik. Ska bli så mysigt att umgås. Ska ta en liten tur förbi LH för att köpa något innan vi åker, någon har minsann fyllt år:)
På fönsterbrädan i toaletten på nedervåningen står bland annat morgongåvan som jag gav till Jens, en rakhyvel och raktvål med borste. Han var livrädd att använda den första gången men nu börjar han ha fått in vanan. Köpte ett alun-stift för säkerhets skull ifall olyckan skylle vara framme:) Tvålen luktar så fantastiskt gott och han blir len som en barnrumpa om sina annars ganska stickiga kinder - I like.


Alla helgons Dag


Denna helg går mina tankar till alla som förlorat någon som stod dem nära.

Själv så saknar jag min lillebror som hastigt gick bort för ca 4 år sedan oerhört mycket och tänker på honom väldigt ofta, inte bara i helgen såklart.

Det finns också andra änglar som jag saknar här i jordelivet och det är väl tur att man gör det, det är ju i våra minnen och tankar de finns kvar nu. Alla som vi saknar har ju lämnat efter något till oss andra som vi sprider vidare i vårt liv.

Jag tänder några extra ljus idag för att hedra mina minnen av dem jag saknar och försöker tänka positiva tankar och göra något roligt av dagen. Det är viktigt att tänka på att inte gräva ner sig i sorgen och saknaden även om det kan kännas jobbigt ibland.


Ha en härlig helg alla vänner.

Stora kramar



 .

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

♥ligt tack för att just DU tagit dig tid att lämna en hälsning hos mig.
Om du har en fråga försöker jag svara på den i kommentarsfältet.
Välkommen tillbaka! ♥




Hjärtligt Tack för besöket och välkommen åter!