4 oktober 2012

raw Deli...



 Hej!

Igår blev jag bjuden på en rundtur på den nya restaurangen
 Raw Deli i Luleå. Otroligt snyggt med alla trälådor i inredningen, det skapade en riktigt mysig känsla och allt kändes så äkta på något vis.
 
 
 
text från deras coola hemsida ....

RAW DELI erbjuder kreativa event-, mat- och dryckesupplevelser för alla sinnen. Vi värnar om vårt ursprung Norrbotten och allt vårt närområde har att erbjuda av de finaste råvaror.
Av dessa råvaror skapar vi RAW DELI där ledorden fräscht och sunt står i fokus. Vi ska sammanföra dessa element och med detta bli din lokala smaksättare.

Kaffe och te -hörnan
 
 
Modern flaskpost! inne i flaskan står ett nr som man kan smsa ett meddelande till, det meddelandet hamnar sedan i en annan flaska:) kul grej!
 
 
 
Ekologiskt kaffe som rostats typ huuur länge som helst, förklarar Anton som jobbar på Raw Deli. Han verkar påläst om det mesta och intrycket av stor passion för vad de gör är uppenbar.
 
 
 
 
Jordgubbsmoothies med mynta, ser hur goda ut som helst. Jordgubbarna odlas i Sunderbyn och de har ca 10 000 plantor som de skördat i år. wow säger jag bara, vilken grej! Där odlas även andra grönsaker som de använder på Raw Deli.
 
De har tom grisar på gården i Sunderbyn som ska slaktas lagom till Jul när de ska servera skinkwraps i restaurangen:) snacka om närproducerat och miljötänk!, tänk vad bra om fler skulle tänka så här:)
 
Fantastiskt fina flaskor, jag var bara tvungen att köpa en:) kanske måste tillbaka för att köpa fler för den var supergod och så är det ju så snyggt med flera på rad:)).
 
 
 
 
 
Efter en trevlig pratstund med Anton och Wrap-Mastern Hirsi så beger jag mig hemåt med två stycken wraps , jag fick dem alldeles gratis som provsmakning på grund av att vi ska börja sälja dem på mitt jobb:)
 
 

Lax- min favorit! Snygga stämplade etiketter.
 
 Hur god som helst! Lax, wasabicreme, purjolök, romansallad strimlad morot mm, skulle gärna äta en om da´n om jag fick:)
 
 
mums!

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

♥ligt tack för att just DU tagit dig tid att lämna en hälsning hos mig.
Om du har en fråga försöker jag svara på den i kommentarsfältet.
Välkommen tillbaka! ♥




Hjärtligt Tack för besöket och välkommen åter!