7 mars 2013

Gamla och nya favoriter...



Hej på er!




Renoveringen av Isabel´s rum har totalt stannat upp. Inga lister så långt ögat når och tavelväggen är inte riiiktigt klar än. 


Visar istället två av mina favoriter...




Sedan några år tillbaka så har Isabel min gamla pinnstol 
i sitt rum. Före det hade Albin den. Tänk att lilla jag också suttit och pysslat vid ett litet bord på den:)  Visst är det en härlig känsla i gamla handgjorda möbler. Farfar Bengt kommer ofta på tal när någon frågar om den och hans minne lever vidare. 
Visst är det underbart!



Kunde inte låta bli att 
visa er ljusslingan från Granit igen, den är så
himla enkel och snygg:) Lyser förövrigt perfekt nu
 med en enkel dimmer från Clas Ohlson i uttaget:)


TIPS!
Om du inte kan komma dig till Granit för att köpa en ljusslinga så kan jag tipsa om att Lagerhaus har en nästan identisk, Lagerhaus finns ju även här uppe i norr.





Ha en fin kväll!

kram


Jenny






2 kommentarer:

  1. Åh, pinnstolen är jättefin. Det är roligt med sånna gamla möbler som har en historia för en! :)

    Trevlig helg!
    Kram Jenny

    SvaraRadera
  2. Två superfina detaljer!! Den ena ska snart få flytta in hos mig, den har stått på listan länge nu, tack för tips även om Lagerhaus:)

    Ja, ibland (läs ofta här) så tar projekten ett tag...hihi;)

    Kram kram

    SvaraRadera

♥ligt tack för att just DU tagit dig tid att lämna en hälsning hos mig.
Om du har en fråga försöker jag svara på den i kommentarsfältet.
Välkommen tillbaka! ♥




Hjärtligt Tack för besöket och välkommen åter!