10 november 2015

London...

Eggs Benedict, såå gott! Minns att jag tänkte- Jag bara måste testa göra detta hemma men det har ju inte blivit av ännu.



Man vet aldrig hur det går när mamma ska hålla i kameran :)
Tyckte hon lyckades bra :) Före Nio på morgonen efter en av fyra nätter på det risiga bed & Breakfast så är man ändå inte så sugen på att vara med på bild ;)


Vi testade frukosten som ingick i priset första morgonen men det fick räcka, Vi hittade oss snabbt ett annat frukost, o stammisställe :) Tyburn Wetherspoon, hit gick vi en sväng nästan varje dag :)



Mamma i Camden och på shoppinghumör









Var ju bara tvungna att besöka Poppies, de serverar suuupergod fish & chips hade vi hört men vi nöjde oss med fika... och en öl




Läcker inredning i retrostil



Och fantastiskt trevlig personal som tyckte det var kul med paparazzis in the house. Inte så många som går runt med kameror nu för tiden:)



Mamma igen och här har vi precis kommit ut från National Museum som vi passade på att besöka och står framför Trafalgar Square. 



  

Härlig inredning på Anthropology, ville ha allt!



De där lyktorna i mässing alltså, varför köpte jag dem inte :(







Det blev ganska mycket Friterat... och öl




Gott var det!



Sista dagen var vi ganska mätta på shopping så vi tog en tur med en `hop on hop off´ -buss
Kul att se och höra massa info om platser man annars bara sett på film eller bild. Vi passerade Madonnas första bostad, såg var Beatles höll till när de var som störst, kollade in Sherlock Holms port på Baker Street, fick se var de spelat in vissa filmer mm. Här ovan ser ni Piccadilly Circus.


 Vi passerade även Big Ben... 



London Eye, och en massa annat. Kameran är proppfull med bilder på vackra hus och slott som jag inte vet vad de heter :) Kul iaf. att turista på riktigt lite också och inte bara shoppa, gå på ansiktsbehandlig och äta god mat.



En av kvällarna så besökte vi efter några timmars rundvandring och god middag med Carina som är kusin till Jens och bor här i London ett ställe som hon tipsade oss om, London Ice Bar. De importerar is från Jukkasjärvi och man kan få betala för att sitta i ett isrum och dricka drinkar. Vi valde att sitta ute i bara linnet i värmen. Vi hade riktigt tur med vädret!





En jätterolig resa som jag gärna gör om. Detta var ju min 40års present och 
jag kunde inte vara mer nöjd!






Tack mamma!!!






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

♥ligt tack för att just DU tagit dig tid att lämna en hälsning hos mig.
Om du har en fråga försöker jag svara på den i kommentarsfältet.
Välkommen tillbaka! ♥




Hjärtligt Tack för besöket och välkommen åter!